28 березня 2017 року на базі ЗНВК № 67 був проведений
МІСЬКИЙ ТРЕНІНГ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ в рамках реалізації
ПРОЕКТУ «МІСЬКІ МЕТОДИЧНІ НАВЧАННЯ»
РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ
В МІСЬКІЙ ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ ДОСВІДУ ДИПЛОМАНТІВ
VІІ МІСЬКОЇ ВИСТАВКИ «ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
Керівник ГРИЦЕНКО ОЛЕКСАНДРА ВІКТОРІВНА,
вчитель географії Запорізького навчально – виховного комплексу № 67 ,
спеціаліст вищої категорії, вчитель - методист
ПЛАН
Інформаційно-консультативної наради РМЦ вчителів географії і економіки
Заводського району м. Запоріжжя
29.08.2016 о 09:00 на базі ЗНЗ №54
1. Міська науково-методична проблемна тема:
«Методичне супроводження змісту НВП відповідно до вимог сучасного розвитку суспільства».
Пріоритетні напрями роботи:
1) удосконалення змісту навчально-виховного процесу з реалізації завдань Державних освітніх стандартів базової загальної середньої та початкової освіти, Базового компоненту дошкільної освіти;
2) впровадження в практику роботи навчальних закладів міста інноваційних
технологій навчання і виховання, стимулювання ініціативи педагогічних колективів у науково-дослідницької і дослідно-експериментальній діяльності, спрямованої на оновлення, розвиток і модернізацію навчально-виховного процесу на основі принципів державно-громадського управління;
3) реалізація проектного підходу для вдосконалення системи науково-методичного,
інформаційного забезпечення професійної компетентності педагогічних та керівних кадрів міста Запоріжжя;
4) методичне супроводження реалізації Концепції національно-патріотичного
виховання дітей і молоді, удосконалення системи сімейно-родинного виховання на основі регіональних традицій;
5) створення умов для навчання і розвитку обдарованої молоді, дітей з
інтелектуальними та творчими здібностями, розвиток учнівського самоврядування та соціально змістовного лідерського руху;
6) удосконалення соціально-психологічного супроводження системи освіти міста,
розвиток та підтримка актуальних напрямів роботи фахівців соціально-психологічної служби, супровід антикризового консультування, впровадження інклюзивної моделі освіти для дітей з особливими потребами;
7) модернізація єдиного навчального контенту освітньої системи міста,
впровадження сучасних форм та методів використання інформаційно-комунікативних та хмарних технологій в навчально-виховному процесі, здійснення моніторингу результативності цієї діяльності.
2. Аналіз роботи РМЦ у викладанні географії та економіки ЗНЗ м. Запоріжжя:
а) VІІ Міська педвиставка: Диплом за ІІІ місце отримала Гриценко О.В., вчитель географії ЗНВК № 67 з теми ««Екологічне краєзнавство як провідний принцип у формуванні ключових і предметних компетентностей учнів на уроках географії»
Пропоную об’єднатися і готуватися до участі через 2 роки з темами, над якими працюють наші колеги:
· Інтерактивні форми роботи на уроках географії
· Формування ключових компетентностей школярів на уроках географії
· Діяльнісний підхід у вивченні сучасної географії через учнівські соціально - екологічні проекти
· Формування інформаційної компетентності на уроках географії
· Формування критичного мислення на уроках географії
· Формування ІК компетентності на уроках географії
· Нетрадиційні форми і методи роботи як засіб формування геокомпетентностей
· Формування і розвиток картографічної грамотності й культури учнів на уроках географії
· Інтерактивні технології у викладанні географії з урахуванням компетентнісно-орієнтованих технологій
· -
Узагальнити тему, об'єднати потрібні матеріали. Ваші пропозиції приймаємо з задоволенням і вдячністю
б) Участь у огляді навчальних кабінетів
Відповідно до річного плану роботи інформаційно-аналітичного методичного центру департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради та плану спільної діяльності з територіальним відділом освіти і науки, молоді та спорту Заводського району на 2015-2016 н.р., з метою активізації та вдосконалення діяльності загальноосвітніх закладів із забезпечення оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу з природничо-математичного напрямку та реалізації завдань, визначених Державними стандартами базової і повної загальної середньої освіти, затвердженими постановами Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 та від 23 листопада 2011 року № 1392 з 25.01.2016 по 29.01.2016 в Заводському районі проводиться конкурсу-огляду на кращий навчальний кабінет природничо-математичного напрямку (наказ ТВО від 11.01.2016 №4р "Про проведення районного конкурсу-огляду на кращий навчальний кабінет природничо-математичного напрямку у 2015-2016 навчальному році"). В конкурсі приймають участь наступні навчальні заклади:
кабінет математики - ЗЗШ №21, ЗЗШ №85
кабінет фізики - ЗГ №47, ЗНВК №67 (І місце)
кабінет географії - ЗНВК №67 (І місце)
кабінет хімії - ЗНВК №67 (І місце)
кабінет біології - ЗНВК №67 (І місце)
в) Участь в МАН:
· ІІІ місце учениця 9 – А класу ЗНВК № 67 Оголь Карина з теми «Особливості соціальної сфери як чинники рівня і якості життя громади Заводського району»; науковий керівник Гриценко О.В.:
· ІV місце учениця 11 – А класу ЗНВК № 67 Обруч Крістіна з теми «географія соціально – екологічних проблем Заводського району м. Запоріжжя (на прикладі Павлокічкаса)» ; науковий керівник Гриценко О.В.:
г) Участь в Першому міському форумі учнівських соціальних ініціатив – Обруч Крістіна отримала 7 відзнак (2стипендії, 2 грошові премії, подяки і подарунки)
д) Про результати олімпіад з географії та економіки (наказ МОНУ від 03.06.2016 №604);
Рейтинг НЗ району для підготовки до ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з географії і економіки в 2016 – 2017 навчальному році
Географія |
Економіка |
||||||
№ п/п |
Навчальний заклад (НЗ) |
Кількість учнів |
Всього по району |
№ п/п |
Навчальний заклад (НЗ) |
Кількість учнів |
Всього по району |
|
ЗОШ № 13 |
1 |
44 учня |
|
ЗОШ № 13 |
1 |
16 учнів |
|
ЗОШ №21 |
1 |
|
ЗОШ №21 |
1 |
||
|
ЗОШ №33 |
4 |
|
ЗОШ №33 |
1 |
||
|
ЗОШ №36 |
3 |
|
ЗОШ №36 |
1 |
||
|
ЗГ №46 |
6 |
|
ЗГ №46 |
1 |
||
|
ЗГ №47 |
7 |
|
ЗГ №47 |
1 |
||
|
ЗОШ №54 |
2 |
|
ЗОШ №54 |
3 |
||
|
ЗНВК №67 |
8 |
|
ЗНВК №67 |
4 |
||
|
ЗОШ №75 |
5 |
|
ЗОШ №75 |
2 |
||
|
ЗОШ №85 |
7 |
|
ЗОШ №85 |
1 |
||
|
|
|
|
|
|
е) результати ЗНО (статистичні дані з географії): взяли участь 59 учнів, подолали поріг всі
Загальні результати: Заводський район міста, м.Запоріжжя, Запорізька область
не подолали поріг - 0
[100;120) – 13
[120;140) – 25
[140;160) – 12
[160;180) – 8
[180;200] - 1
Навчальний заклад |
Усього |
% учасників, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 |
||||||||
Назва Заводський район |
Тип |
Взяли участь |
не подолали |
[100;120) |
[120;140) |
[140;160) |
[160;180) |
[180;200] |
||
Запорізька гімназія № 46 Запорізької міської ради Запорізької області |
гімназія |
5 |
0.00 |
0.00 |
60.00 |
0.00 |
20.00 |
20.00 |
||
Запорізька гімназія № 47 Запорізької міської ради Запорізької області |
гімназія |
14 |
0.00 |
14.29 |
35.71 |
35.71 |
14.29 |
0.00 |
||
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 33 Запорізької міської ради Запорізької області |
СЗШ |
1 |
0.00 |
0.00 |
100.00 |
0.00 |
0.00 |
0.00 |
||
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54 Запорізької міської ради Запорізької області |
СЗШ |
3 |
0.00 |
33.33 |
66.67 |
0.00 |
0.00 |
0.00 |
||
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької міської ради Запорізької області |
СЗШ |
5 |
0.00 |
60.00 |
0.00 |
20.00 |
20.00 |
0.00 |
||
Запорізький навчально-виховний комплекс № 67 Запорізької міської ради Запорізької області |
НВК |
6 |
0.00 |
0.00 |
50.00 |
50.00 |
0.00 |
0.00 |
||
інші категорії учасників |
- |
25 |
0.00 |
28.00 |
44.00 |
12.00 |
16.00 |
0.00 |
||
Загалом: |
59 |
0.00 |
22.03 |
42.37 |
20.34 |
13.56 |
1.69 |
|||
3. Підготовка до нового навчального року:
3.1 Нормативна база
а) Лист МОНУ від 09.06.2016 №1/9-296 «Про структуру 2016-2017 н.р. та навчальні плани ЗНЗ»;
б) Методичні рекомендації у 2016-2017 н.р. з географії та економіки (відповідно листа МОН України від 17.08.2016 №1/9437);
в) Наказ ДОН ЗОДА від 28.0.2016 №0533 «Про проведення майстер-класів»;
3.2 а) робочі проекти ІАМЦ на 2016-2017 н.р.:
- «АСОЦІАЦІЯ МОЛОДИХ ОСВІТЯН ЗАПОРІЖЖЯ» на базі ЗЗШ №39 (on-line реєстрації учасників проекту за посиланням з 25.08.2016 до 15.09.2016: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdabB0Q4K5J-G2tWeSJfBJybJm4yRDvK8Av1qMSs3BkRGYMkw/viewform
Вересень 2016 - вступне загальне засідання
Жовтень 2016 на базі ЗЗШ №39:
- майстер-клас «Формування освітніх компетенцій учнів через використання інформаційних технологій на уроках географії» (Водвуненко Н.П., ЗЗШ №39);
- майстер-клас «Розвиток інтелектуально-пізнавальних здібностей учнів шляхом впровадження інформаційних та інтерактивних технологій на уроках географії» (Мазуренко Ж.Г., ЗНВК №108).
Січень-лютий 2017 - стажування вчителів на базі ЗНЗ
Квітень 2017 на базі ЗЗШ №39 – захист проектів «Мої успіхи» в форматі печа-куча).
- «МІСЬКІ МЕТОДИЧНІ НАВЧАННЯ» на базі ЗЗШ №3 (on-line реєстрації учасників проекту за посиланням з 25.08.2016 до 15.09.2016:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSebcuuL5JetS -2COMfucxDvGHykNVcZ-iqjqVtbtaMR9pI5Q/viewform )
Жовтень 2016 - Тренінг 1. «Формування екологічної компетентності та патріотизму школярів засобами краєзнавства та туризму» (Вербицька Н.Б., ЗГ №2 Олександрівський район);
Березень 2017 - Тренінг 2. «Екологічне краєзнавство як провідний принцип у формуванні ключових і предметних компетентностей учнів на уроках географії» (Гриценко О.В., ЗНВК №67 Заводський район);
- «НАУКОВА ПІДТРИМКА УДОСКОНАЛЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ» (on-line реєстрації учасників проекту за посиланням з 25.08.2016 до 15.09.2016: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTZcXXtrzx3WK3542OqQtJrKKCrQjZ9NwYvIOJN05W0fOlaA/viewform
Економіка
Жовтень 2016 - Практико-орієнтовний семінар «Методика підготовки обдарованої молоді з економіки до участі в науково-дослідницьких роботах учнів-членів МАН України» (ЗНУ);
Березень 2017 - Практико-орієнтовний семінар «Методика впровадження інноваційних технологій при викладанні економічних дисциплін» (ЗНУ);
Географія
Квітень 2017 - Коворкінг «Підвищення професійної компетентності вчителів географії в ході реалізації Державних освітніх стандартів з географії у 8 класі» на базі ЗЗШ №15 (із досвіду роботи вчителів м. Запоріжжя міні-презентація до 6 хв. інновації у роботі);
Коворкинг (от англ. Co-working, «совместная работа») в широком смысле — подход к организации труда людей с разной занятостью в общем пространстве; в узком — подобное пространство, коллективный офис (англ. coworking space)[1][2]. Коворкинги характеризует гибкая организация рабочего пространства и стремление к формированию сообществ резидентов и внутренней культуры[3].
3.3 робота з обдарованою молоддю:
- Міська економічна гра на базі ЗНУ (жовтень 2016, квітень 2017);
- Міський конкурс мультимедійних проектів «Географія Української революції 1917-1921рр» на базі КПУ (лютий 2017):
У 1917 р. Україна вступила в новітню добу своєї історії. Не маючи власної державності Й територіальної цілісності, країна була розділена між двома сусідніми імперіями - Російською та Австро-Угорською.
Українські землі займали понад 700 тис. кв.км. Чисельність населення перевищувала 48 млн. чоловік, з яких 33 млн. (2/3 населення) становили українці. Серед інших національностей виділялися росіяни, євреї. За національним складом село було переважно українським, місто - багатонаціональним.
Українська революція — низка подій, пов'язаних з національно-визвольною боротьбою українського народу у 1917—1921 роках.Поштовхом до початку Української революції стала Лютнева революція в Російській імперії. В Україні утворився альтернативний центр влади — Українська Центральна Рада (УЦР), що стала представницьким органом українських демократичних сил і очолила національно-демократичну революцію в Україні. Керівником УЦР став Михайло Грушевський.
У період 1917—1921 років Україна пережила різні форми національної державності (УНР, Українська держава, ЗУНР), але державну незалежність втримати не змогла. Українські етнічні території були розділені між СРСР, Польською Республікою,Королівством Румунія та Чехословацькою Республікою. Таким чином, Українська національно-демократична революція зазнала поразки. Ця поразка була наслідком незгуртованості політичної еліти, незавершеності процесу формування нації, відмінностей між національними та соціальними завданнями визвольного руху, його обумовленості зовнішніми політичними й насамперед військовими факторами.[1] Однак, не досягши своєї мети, Українська революція започаткувала процес формування модерної політичної нації та відродила традицію української державності.[2]
- Міжнародна природнича гра «Геліантус», «Колосок», інтернет-олімпіади… (за бажанням)
Хто?__________________________________________________________________________________
4. Аналіз навчальних програм для ЗНЗ:
4.1 «Географія. 6-9 класи» 2015 року (наказ МОНУ від 29.05.2015 №585), викладання курсу “Україна у світі: природа, населення ” 8 клас за новим Держстандартом (календарно-тематичне планування; підручник «Географія. 8 клас» автори Г.Д. Довгань, О.Г. Стадник; дидактичне забезпечення (атласи, зошити для практичних робіт тощо).
http://interactive.ranok.com.ua/course/group/pdrychniki за цим посиланням можна завантажити підручники для 8 класу.
4.2 «Програма для ЗНЗ. Географія 10 клас» доопрацьована та затверджена наказ МОНУ від 14.07.2016 №826 тому, рекомендовано звернути увагу на зміст, вимоги (ЗУН) Програми та критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
5. Різне… рекомендація для вчителів щодо друкування своїх досвідів роботи та матеріалів на платформі «Заповіки», сайті «Шкільне життя» та публікація у предметному журналі «Географія. Краєзнавчий туризм».
6. Проблемна тема району:
«Створення умов для формування особистості, здатної до саморозвитку і самореалізації шляхом впровадження інноваційних технологій у процесі реалізації чинних Державних освітніх стандартів»
· Лист МОН від 09.06.2016 № 1/9-296 "Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів"
· Наказ МОН від 14.07.2016 № 826 "Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів"
· Перелік навчальних програм з посиланнями на перехід до тексту програм розміщено на сторінці офіційного сайту МОН України:
· Наказ МОН від 03.06.2016 № 617 "Про організацію доопрацювання навчальних програм для учнів 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів"
· Лист МОН від 17.08.2016 №1/9-434 “Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році”
· Лист МОН від 25.07.2016 № 2.1/10-1828 "Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році "
· Лист МОН України від 20.07.2016 № 1/9-385 «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку»
· Зі збіркою матеріалів до проведення першого уроку, конспектами, презентаціями можна ознайомитися за посиланням http://rozumaka.com/pershiy-urok-2016-2017/
· Методичні рекомендації МОН щодо викладання предметів у 2016-2017 н.р.
7. В електронному вигляді:
· Перелік навчальних програм, підручників, дидактичного забезпечення на 2016-2017 н.р.(відповідно листа МОН України від 17.08.2016 №1/9-434)ГЕОГРАФІЯ
· Календарно – тематичне планування з географії в 6 – 10 класах і економіки в 11 кл.
· Оновлене Календарно - тематичне планування з географії 10 кл 2016-2017 н.р.
· Методичні рекомендації МОН України географія і економіка Word
· Нова школа.ПРОЦЕСИ РОЗВИТКУ, ВИХОВАННЯ І СОЦІАЛІЗАЦІЇ В НОВІЙ ШКОЛІ ПОКЛИКАНІ ЗРОБИТИ ВИПУСКНИКА КОНКУРЕНТОЗДАТНИМ У ХХІ СТ.
· ЗНО географія 2016 в таблиці
· Лист МОН України Щодо окремих питань атестації педагогічних працівників…
· Лист МОН України про структуру 2016 – 2017 н.р. та навчальні плани ЗНЗ…
· Наказ МОН України Деякі питання проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання…
8.Запрошуємо на Сайт вчителів географії і економіки Заводського району м. Запоріжжя, Блог вчителя географії і економіки Гриценко О.В. «Пізнай свій край, свій рід…»
9. Новинки науково - методичної літератури з географії і економіки, виховної роботи:
Науково – методичний журнал «Географія» №11-12. Червень 2016
Науково – методичний журнал «Географія» №13-14. Липень 2016
Науково – методичний журнал «Географія» №15-16. Серпень 2016
10. Методичне забезпечення уроків географії і економіки в н.р.:
Практичні роботи з географії для 6- 10 кл.Стадник (Харків) – 30 гр., 8 кл. - ?
Практичні роботи з економіки – 20 гр.
Атласи 6, 7, 9 – 23 гр.
Для 8 кл. є тільки за старою програмою – 22гр.
Робочі зошити з природознавства в 5 кл. - ?