календарно-тематичне планування
з соціально-економічної географії світу, 10 клас
(52 год., 2 год. – в І семестрі, 1 год. – в ІІ семестрі)
№
|
Дата проведення |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Підручник Пестушко/Коберник |
ОІС |
Атлас/контурна карта |
Практикум |
ТЗН/ПКР |
|
ВСТУП (2 год.) |
|||||||||
1 |
|
Предмет соціально-економічної географії світу. Джерела географічних знань. Методи економіко-географічних досліджень. |
|
§1-2/§1 |
|
|
|
1-2 |
|
Учень: |
|||||||||
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНА ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СВІТУ (20 год.) |
|||||||||
Тема 1. Політична карта світу (4 год.) |
|||||||||
2 |
|
Сучасна політична карта світу. Етапи формування політичної карти світу. Відмінність понять “країна”, “держава”, “залежна країна”. |
|
§3/§2 |
6 |
2-3/ 2-3 |
|
|
|
3 |
|
Класифікація країн за формою правління. Форми адмiністративно-територiального устрою. Відмінності федеративних держав. |
|
§4/§4 |
7-8 |
1 |
4 |
3-4 |
|
4 |
|
Політичні та економічні системи країн. Типологія держав. |
|
§5/§3 |
9 |
1 |
|
5-6 |
|
5 |
|
Етапи формування політичної карти світу |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
Міжнародні органiзації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні (ООН, Рада Європи, Європейський Парламент, СНД) та спеціальні (Європейський союз, НАТО, ЮНЕСКО, ФАО та ін.) організації. |
|
§6/§5 |
10 |
3 |
5 |
|
|
Учень: розуміє, що є предметом вивчення політичної географії; готує повідомлення і робить узагальнення до теми на основі аналізу додаткових джерел географічних знань; демонструє вміння аргументовано і чітко формулювати висновки, наводити докази, щодо віднесення країн до того чи іншого типу |
|||||||||
Тема 2. Населення світу (6 год.) |
|||||||||
7 |
|
Кількість населення. Відтворення населення. Демографічні процеси і демографічна політика. |
|
§7/§6,9 |
11-12 |
5-6/4 |
10 |
|
|
8 |
|
Міграційні процеси і міграційна політика держав. Причини та проблеми зовнішніх міграційних потоків. |
|
§7/§7 |
11,13 |
7/4 |
|
11-14 |
|
9 |
|
Мовний і етнічний склад населення. Найпоширеніші мовні сім’ї і групи. |
|
§9/§8 |
12 |
4-5/5 |
|
|
|
10 |
|
Географія світових та національних релігій |
|
§9/§8 |
12 |
4-5 |
|
15-16 |
|
11 |
|
Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. Проблеми зайнятості й безробіття. |
Практична робота 1 Порівняльна оцінка трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн світу. |
§10/§ |
|
7 |
14 |
|
|
12 |
|
Контрольна робота з тем «Вступ», «Політична карта світу», «Населення світу» |
|
§1-10/ §1-8 |
|
|
|
/7-20 |
|
Учень: висловлює толерантне ставлення до соціальних явищ, релігій, традицій різних країн світу, вміє практично застосовувати їх в системі соціальних відносин; вирішує доступні соціально- та економічно значущі проблемні завдання у ході розгляду питань міграції, зайнятості та безробіття населення; бере участь у розв’язуванні дискусійних питань щодо сучасних демографічних проблем світу, висловлює переконливі аргументи, докази, приклади; аналізує та структурує необхідну інформацію з різних джерел |
|||||||||
Тема 3. Взаємодія Суспільства і природи. Світові природні ресурси (4 год.) |
|||||||||
13 |
|
Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і
природи. |
Практична робота 2 Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу (за вибором). |
§11/§10 |
14 |
|
17 |
|
|
14 |
|
Географія світових мінеральних ресурсів |
|
§12/§11 |
14 |
10-11/6 |
|
25-26 |
|
15 |
|
Географія світових земельних, лісових, водних, ресурсів |
|
§13/§12 |
15 |
12-13/7 |
|
27-28 |
|
16 |
|
Рекреаційні ресурси світу. Ресурси Світового океану |
|
§14/§13 |
15 |
13-15/ 8-9 |
|
29-30 |
|
Учень: дає оцінку соціальним проблемам, що пов'язані з надмірним споживанням природних ресурсів, погіршенням стану навколишнього середовища |
|||||||||
Тема 4. Світове господарство (6 год.) |
|||||||||
17 |
|
Сучасне світове господарство. Міжнародний географічний поділ праці (МГПП). Етапи формування світового господарства |
|
§15/§14 |
16 |
|
|
|
|
18 |
|
Галузева і територіальна структура світового господарства |
|
§16/§15 |
17 |
|
|
39-40 |
|
19 |
|
Промисловість. Географія основних галузей промисловості світу: паливно-енергетичний комплекс, металургія |
|
§17/§16, 17 |
18-19 |
16-17/10 |
21 |
|
|
20 |
|
Географія основних галузей промисловості світу: машинобудування, хімічна, лісова, легка та харчова промисловість |
|
§17-18/ §17 |
19-20 |
18-19/10 |
|
41-44 |
|
21 |
|
Світове сільське господарство: значення, внутрішньогалузева структура, міжгалузеві зв’язки, аграрні відносини. Найбільші сільськогосподарські райони. |
|
§19/ §18-19 |
20-21 |
20-21/1 |
24 |
45-46 |
|
22 |
|
Географія світового транспорту. Зовнішні економічні
зв’язки. |
|
§20/§20 |
22-24 |
22-25/12 |
25 |
47-48 |
|
23 |
|
Всесвітні економічні відносини. Форми всесвітніх економічних відносин. Інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація та глобалізація як найважливіші тенденції розвитку світового господарства. |
Дослідження. Транснаціональні корпорації (ТНК) та транснаціональні банки |
§50/§46 |
|
|
|
|
|
Учень:
пояснює причини динаміки галузевої і територіальної структури господарства;
працює самостійно з картографічними і статистичними матеріалами; розуміє роль ТНК у світовій економіці; наводить приклади впливу глобалізації на власне життя; пояснює вплив туризму на розвиток регіонів, наводить приклади світових пам’яток культури; бере участь у дискусіях щодо сучасних тенденцій розвитку світового господарства та взаємовідносин між державами, захищає свою точку зору; встановлює взаємозв’язки між окремими суспільними та економічними процесами, застосовує освоєні способи дії в нових ситуаціях, здійснює самоконтроль; застосовує для розв’язування проблемних (нестандартних) задач інформаційні та телекомунікаційні технології |
|||||||||
24 |
|
Самостійна робота з тем «Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси», «Світове господарство» |
|
§11-22/ §10-21 |
|
|
|
/20-32 |
|
Розділ II. РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ СВІТУ (27 год.) |
|||||||||
Тема 1. Країни Європи (11 год.) |
|||||||||
25 |
|
Загальна характеристика країн Європи, його склад. |
|
§23/§22 |
27 |
30-31 |
|
|
|
26 |
|
Населення, міста. Характеристика господарства країн Європи та значення інтеграційних процесів у його формуванні. |
|
§24/§23 |
28-31 |
30-31/ 14-15 |
|
57-58 |
|
27 |
|
Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів |
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
Федеративна Республіка Німеччина. Географічне положення. Населення і міста. Особливості сучасного розвитку господарства країни. Промисловість. Сільське господарство. Інфраструктура. |
|
§24-25/ §26 |
32-33 |
32/16 |
32-33, 36-37 |
59-60 |
|
29 |
|
Велика Британія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток країни. Населення, міста. Характерні риси розвитку економіки індустрiальної держави. Значення зовнішніх економічних зв’язків. |
|
§26/§24 |
36-37 |
33/17 |
32-33 |
61-62 |
|
30 |
|
Франція. Особливості ЕГП. Населення і міста. Провідні галузі господарства. |
|
§27/§25 |
34-35 |
34//18 |
32-33, 37-39 |
63-64 |
|
31 |
|
Італія. Особливості ЕГП країни, вплив його на розвиток господарства. Населення, міста. Галузева структура господарства країни, її територіальні відмінності. |
Практична робота 3 Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції, Великобританії та Італії (за вибором). |
§28-29/ §27 |
38-39 |
35/19 |
33-35 |
65-66 |
|
32 |
|
Держави-сусіди України. Росія: особливості ЕГП країн; населення, демографічні проблеми; сучасний стан економіки країн; галузева структура господарства, їх територіальні відмінності; зв’язки з Україною. |
|
§31/ §28-29 |
42-44 |
38-39/22 |
|
73-74 |
|
33 |
|
Держави-сусіди України. Білорусь: особливості ЕГП країн; населення, демографічні проблеми; сучасний стан економіки країн; галузева структура господарства, їх територіальні відмінності; зв’язки з Україною. |
|
§31/§31 |
45 |
37/21 |
|
|
|
34 |
|
Держави-сусіди України. Молдова та Румунія: особливості ЕГП країн; населення, демографічні проблеми; сучасний стан економіки країн; галузева структура господарства, їх територіальні відмінності; зв’язки з Україною. |
|
|
|
|
|
|
|
35 |
|
Держави-сусіди України. Польща та Словаччина: особливості ЕГП країн; населення, демографічні проблеми; сучасний стан економіки країн; галузева структура господарства, їх територіальні відмінності; зв’язки з Україною. |
|
§32/§30 |
40-41 |
36/20 |
|
71-72 |
|
36 |
|
Самостійна робота з теми «Країни Європи» |
|
§23-33/ §22-30 |
|
|
|
/32-44 |
|
Учень:
складає комплексну суспільно-географічну характеристику країн регіону;
аналізує особливості та проблеми країн ЄС, позитивні наслідки та ризики вступу України до ЄС; |
|||||||||
Тема 2. Країни Азії (6 год.) |
|||||||||
37 |
|
Загальний огляд. Склад регіону. Різноманітність країн. Особливості господарства. Роль країн Азії в світі. Регіон перехрестя важливих морських комунікацій. Туризм. Субрегіони Азії. Східна і Південно-Східна Азія |
|
§34/ §32-33 §35/§33 |
46-49 |
40-41/ 14-15 43/26 |
|
|
|
38 |
|
Японія. ЕГП, історико-культурні особливості країни. Особливості населення країни. Роль НТР в економіці Японії. Галузева і територіальна структура господарства. Спеціалізація країни в світовому господарстві. Зовнішньоекономічні зв’язки. |
|
§36/§34 |
50-51 |
45/24 |
42-43, 45 |
79-80 |
|
39 |
|
Китай. Особливості розселення, демографічна політика і трудові ресурси Китаю. Особливості економічної полiтики Китаю, галузі міжнародної спеціалізації. Особливості галузевої структури господарства. Зовнішні економічні зв’язки. Відмінності між Західним і Східним Китаєм; концентрація промислового і сільськогосподарського виробництва в Східному Китаї. |
|
§37/§35 |
52-53 |
42/23 |
46 |
81-82 |
|
40 |
|
Індія. Культурно-історичні особливості країни. Природні умови і ресурси. Розміщення населення і господарства. Роль країни в регіоні та в світі. |
|
§39/§36 |
54-55 |
44/25 |
43-44, 48 |
83-84 |
|
Учень: знаходить, систематизує необхідну інформацію під час підготовки характеристики країн регіону; використовує та аналізує графіки, діаграми, таблиці, картосхеми, що містять інформацію про країни регіону, висловлює власні судження та висновки |
|||||||||
Тема 3. Країни Північної Америки (4 год.) |
|||||||||
41 |
|
США. Найбільша за економічним потенціалом та політичним впливом країна сучасного світу. Населення: закономірності зростання, етнічний склад, трудові ресурси, соцiальна структура суспільства. Процеси урбанізації. |
|
§40/§ |
57-58 |
2-3/ |
|
|
|
42 |
|
США. Галузева та територіальна структура господарства, галузі міжнародної спеціалiзації. Найбільші промислові та сільськогосподарські райони. Специфіка зовнішніх економічних зв’язків США. |
|
§41/§37 |
59-60 |
48-49/28 |
|
|
|
43 |
|
Канада. ЕГП. Особливості розміщення населення. Українці в Канаді. Найбільші міські агломерації. |
Практична робота 4 Порівняльна характеристика господарства США та Канади |
§42/§38 |
60-61 |
48-49/28 |
49-52, 55 |
93-94 |
|
44 |
|
Канада. Господарство Канади. Роль країни в міжнародному географічному поділі праці. |
|
§43/§39 |
|
50/29 |
|
95-96, 97-100 |
|
Учень: пояснює роль США, Канади в міжнародному географічному поділі праці |
|||||||||
Тема 4. Країни Латинської Америки (2 год.) |
|||||||||
45 |
|
Центральна та Південна Америка. ЕГП та склад території. Полiтична карта. Різноманітність країн (за розмiрами території, кількістю населення, адміністративно-територіальним устроєм, формою правління, рівнем економічного розвитку тощо). Особливості населення. |
|
§44/§40 |
62-63 |
47/30 |
|
|
|
46 |
|
Основні риси географії сільського господарства, промисловості, транспорту. Екологічні проблеми. Участь регіону в міжнародному географічному поділі праці. |
|
§45/§41 |
64 |
47/30 |
57 |
101-102 |
|
Учень: характеризує забезпеченість окремих країн природними ресурсами, основні риси сучасного стану розвитку їх економіки; аналізує: специфіку складу населення та системи розселення; пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем регіону |
|||||||||
Тема 5. Країни Африки, Австралія та Океанія (4 год.) |
|||||||||
47 |
|
Загальний огляд. Склад території. Різноманітність країн. Історія формування полiтичної карти. Характерні риси населення, типи розселення та урбанізації в країнах Африки. |
|
§46/§42 |
65-66 |
46/27 |
|
|
|
48 |
|
Природно-ресурсний потенціал та його використання. Особливості територiальної та галузевої структури господарства країн Африки. Найбільші країни. |
|
§47/§43 |
67 |
46/27 |
52-54, 58-59 |
103-104 |
|
49 |
|
Австралія. Особливості розміщення населення, найбільші міські агломерації. Особливості економічного розвитку. Географія промисловості, сільського господарства, транспорту. і ресурсів. Етнічна карта регіону. Роль країни в МГПП. Зовнішні зв’язки. |
|
§48/§44 |
70-71 |
51/31 |
59-60 |
|
|
50 |
|
Країни Океанії. Специфіка ЕГП. Нова Зеландія і острівні країни Тихоокеанського регіону. Політична карта. Особливості розвитку малих острівних держав. |
|
§49/§45 |
68-69 |
51/31 |
|
105-106 |
|
51 |
|
Контрольна робота з тем «Країни Азії», «Країни Північної і Латинської Америки», «Країни Африки. Австралія та Океанія». |
|
§34-49/ §32-45 |
|
|
|
/44-55 |
|
Учень:
описує загальні риси ЕГП, населення, природно-ресурсного потенціалу країн
регіонів; характеризує особливості господарства малих острівних держав; розуміє роль провідних країн Африки на континенті та Австралії в Тихоокеанському регіоні |
|||||||||
Тема 5. Глобальні проблеми людства (1 год.) |
|||||||||
52 |
|
Поняття про глобальні проблеми людства: війни і миру, екологічна, сировинна й енергетична, демографічна, продовольча, боротьби зі злочинністю, тероризмом, епідеміями Роль світової громадськості у їх розв’язанні. |
|
§21-22/§21 |
|
|
|
|
|
Учень: оцінює роль світової громадськості у розв’язуванні глобальних проблем людства та пропонує власні оригінальні ідеї |
|||||||||