Положення про календарно-тематичне планування

 

1. Загальні положення

1.1.    Положення складено на основі Закону України «Про освіту», Державного стандарту загальної освіти в контексті модернізації укра­їнської освіти.

1.2.   Положення містить вимоги щодо оформлення календарно-тематичного планування вчителя.

1.3.   Календарно-тематичне планування вчитель розробляє на кож­ний клас відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (мінімуму змісту освіти).

 

1.4.    Календарно-тематичне планування розробляє вчитель, роз­глядають на засіданні предметних кафедр, обговорюють на засіданні педагогічної ради, узгоджують із заступником директора з науково- методичної роботи, затверджує директор навчального закладу не піз­ніше ніж ЗО серпня.

1.5.  Завдання календарно-тематичного планування:

§  визначення місця кожної теми в річному курсі й місце кожного уроку в темі;

§  визначення взаємозв’язку між окремими уроками, темами річ­ного курсу;

§  організація раціональної роботи й озброєння учнів системою знань, умінь, навичок із предмета.

 

1.6.    Ступінь розробки календарно-тематичного планування є кри­терієм професіоналізму вчителя.

2. Структура календарно-тематичного планування

Календарно-тематичний план учителя передбачає такі розділи:

§  титульний лист;

§  вступна частина;

§  програмне й навчально-методичне забезпечення навчального плану;

§  основні вміння й навички, які повинні бути сформовані в учнів по закінченню курсу;

§  власне тематичне планування навчального предмета.

 

3. Вимоги щодо оформлення календарно- тематичного планування

 

3.1.   Титульний лист повинен містити такі відомості:

§  найменування освітнього закладу;

§  назва документа (календарно-тематичне планування);

§  назва предмета (має відповідати назві предмета в робочому пла­ні навчального закладу);

§  навчальний рік;

§  клас;

§  річна кількість годин;

§  кількість годин на тиждень;

§  планова кількість контрольних, практичних, лабораторних робіт;

§  прізвище, ім’я та по батькові вчителя.

 

3.2.   На титульній сторінці мають бути записи:

§  «Розглянуто на засіданні предметної кафедри вчителів. Прото­кол № _ від      20            р.»;

§  «Обговорено на засіданні педагогічної ради. Протокол № _ від         20            р.»;

§  «Погоджено: заступник директора із навчально-виховної робо­ти»;

§  «Затверджено: директор навчального закладу, від__________ 20__ р.».

 

3.3.   У вступній частині необхідно вказати:

§  найменування навчального предмета (біологія, історія та ін.);

§  мету вивчення курсу;

§  завдання (освітні, розвивальні, виховні);

§  освітні технології.

 

3.4.    Навчально-методичне забезпечення навчального плану передбачає такі відомості:

§  кількість годин на тиждень згідно з програмою;

§  реквізити програми;

§  навчально-методичні комплекси (НМК).

 

3.5.    Розділ «Основні вміння й навички, які мають бути сформова­ні в учнів із позакласного вивчення курсу» передбачає перерахування освітніх умінь і навичок відповідно до нормативних документів Мі­ністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

3.6.   Календарно-тематичне планування оформляють у друкованій формі, обов’язково зазначають номер і дату проведення уроку, зміст (тему) уроку, примітку.

3.7.  Графа «Зміст (тема) уроку» включає:

§  загальні назви теми;

§  кількість годин, відведених на вивчення даної теми;

§  теми кожного уроку;

§  контроль по завершенню вивчення даної теми;

§  назву практичних, лабораторних, теоретичних робіт.

 

3.8.   У графі «Примітка» можуть міститися помітки, зроблені вчи­телем у процесі роботи з тематичним плануванням (використання додаткової літератури, зміст індивідуальних завдань для учнів, які відстають у навчанні, нетрадиційні форми роботи на уроках, індиві­дуальна діяльність, яка планується, необхідне обладнання, тип про­відної діяльності учнів на уроці, види уроків).

3.9.   Зміст плану навчального курсу має відповідати змісту програ­ми, за якою організовано навчання.

3.10.   Відмінність від змісту програми допускається не більше ніж на 10 %. Усі зміни необхідно вказати в плані й обгрунтувати (додаток).

 

 

Рекомендовані Інтернет – ресурси    

1.     http://geografica.net.ua – географічний портал

2.     http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/fizichna_geografija_ukrajini/geoekologichna_situacija_v_ukrajini/39-1-0-562 - опис геоекологічної ситуації в Україні

3.     http://uk.wikipedia.org/wiki - Вікіпедія - вільна енциклопедія

4.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Кислотні_дощі - стаття про кислотні опади

5.     http://uk.wikipedia.org/wiki/ Парниковий_ефект - стаття про парниковий ефект

6.     http://www.menr.gov.ua/ - Міністерство екології і природних ресурсів України

7.     http://osvita.ua/vnz/reports/ecology - освітній портал

8.     http://www.climateinfo.org.ua – інформаційний центр зі зміни клімату

9.     http://greenhouseeffe.at.ua/ - екологічний портал

10.                       http://vk.com/greenpeace_ua - офіційна група Грінпіс в Україні

11.                       http://www.chnpp.gov.ua/ - офіційний сайт Чорнобильської АЕС

12.                       http://shodennik.ua

13.                       http://school.xvatit.com

14.                       Гіпермаркет знань.

15.                       http://klasnaocinka.com.ua

16.                       http://www.osvita.org.ua

17.                       http://ukped.com

18.                       http://uchiteli.com.ua

19.                       http://shkola.ua

20.                       http://teacherjournal.com.ua

21.                       http://www.ednu.kiev.ua

22.                       http://myeducation.com.ua

23.                       http://window.edu.ru

24.                       Єдине вікно доступу до освітніх ресурсів (Росія).

25.                       http://svitosvit.ua

26.                       http://den-za-dnem.ru

27.                       http://www.intellect-invest.org.ua

28.                       http://znannya.info

29.                       http://www.obrazovanie.by

30.                       http://rg-zigzag.com.ua

31.                       https://sites.google.com/site/ulejconf

32.                       http://adu.by

33.                       http://infourok.ru

34.                       http://timo.com.ua

35.                       Тестування і моніторинг в освіти.

36.                       Географія http://geosite.com.ua

37.                       Географічний портал.

38.                       http://geo2000.nm.ru

39.                       http://worldgeo.ru

40.                       Проект "Всесвітня Географія".

41.                       http://geo.1september.ru

42.                       http://geographer.ru

43.                       Сайт "Географія".

44.                       http://maps.yandex.ru

45.                       Яндекс.Карти.

46.                       http://www.geoman.ru

47.                       Бібліотека та енциклопедія з географії

48.                       http://planetolog.ru

49.                       http://www.rgo.ru

50.                       Російська географічна спільнота.

51.                       http://www.geografia.ru

52.                       Спільнота мандрівників "Географія".

53.                       http://geo2000.nm.ru

54.                       Географічний портал.

55.                       http://geo-tur.narod.ru

56.                       http://www.mirkart.ru

57.                       http://www.flags.ru

58.                       Всі прапори світу.

59.                       http://www.karty.narod.ru

60.                       Тут розміщені, розміщуються або будуть розміщені самі "невловимі" карти у світі.

61.                       http://geo.historic.ru

62.                       Країни світу. Географічний довідник.

63.                       http://www.geoport.ru

64.                       Короткі географічні довідки по країнам світу.

65.                       http://afromberg.narod.ru

66.                       Уроки географії та економіки. Сайт вчителя географії А.Е. Фромберга.

67.                       http://materiki.h18.ru

68.                       http://www.watermap.com.ua

69.                       "У пошуках чистої води" - екологічна подорож.

70.                       http://osvitanet.com.ua

71.                       Навчально-методичний сайт ПрАТ "Інститут передових технологій".